C#ta bir değişkeni
kullanmadan önce onun türünü tanımlamak zorundayız. Bir değişken
program içerisinde yalnızca bir kere tanımlanabilir.
Bir sayı C#ta üç
farklı türde olabilir.
Canlıların sayısını
yazıyorsak tamsayıları kullanmak isteyebiliriz.
Eğer yazdığımız
programda para miktarı bulunuyorsa bunun için desimal sayılar
gerekecektir. Mesela 2 YTL 50 YKr gibi.
Eğer bilimsel rakamlar
içeren bir program yazıyorsak bilimsel notasyonu kullanmalıyız.
Programlamada bu tür sayılara kayar noktalı sayılar denir.
Bir programın içinde
her üç türden de sayılar bulunabilir. Şimdilik sadece tamsayı
türünden örnekler yapalım. Daha sonra her bir türü ayrı bir ünite
olarak işleyeceğiz. Şimdi bir tamsayı tanımlayalım.
Aşağıdaki örnekte
değişkenler tanımlanacak ve değer ataması yapılacaktır.
1 |
int Elma; |
2 |
int Armut; |
3 |
int Toplam; |
4 |
|
5 |
Elma = 2; |
6 |
Armut = 3; |
7 |
Toplam = Elma + Armut; |
Aşağıdaki örnekte
olduğu gibi bir satırda birden çok tür tanımlaması yapılabilir.
1 |
int Elma, Armut, Toplam; |
2 |
|
3 |
Elma = 2; |
4 |
Armut = 3; |
5 |
Toplam = Elma + Armut; |
Bazı değişkenleri
birlikte bazılarını da ayrı tanımlayabiliriz.
1 |
int Elma, Armut; |
2 |
int Toplam; |
3 |
|
4 |
Elma = 2; |
5 |
Armut = 3; |
6 |
Toplam = Elma + Armut; |
Tür tanımlamasını hep
bir arada yapmak zorunda değiliz. Tek önemli kural değişkenelrin
kullanılmadan önce tanımlanması gerektiğidir.
1 |
int Elma; |
2 |
Elma = 2; |
3 |
|
4 |
int Armut; |
5 |
Armut = 3; |
6 |
|
7 |
int Toplam; |
7 |
Toplam = Elma + Armut; |
Bir değişkenin tür
tanımlaması ve değer atama işlemi aynı ifade içinde yapılabilir.
1 |
int Elma = 2; |
2 |
|
3 |
int Armut = 3; |
4 |
|
5 |
int Toplam = Elma + Armut; |
Bir satırda birden çok
değişkenin tanımlanması ve değer atanması aynı anda yapılabilir.
1 |
int Elma = 2, Armut = 3, Toplam = Elma + Armut; |
Ama bir satırda
tanımlanan bütün değişkenlere değer ataması yapma zorunluluğu
yoktur. Bazılarına değer ataması yapmayabiliriz.
1 |
int Elma, Armut = 3, Toplam; |
2 |
Elma = 2; |
3 |
Toplam = Elma + Armut; |
Bir tek satırda çok
fazla değişken tanımlanması programın okunurluğunu ve hata
ayıklamayı zorlaştırabilir. Kısa ve anlaşılır olmak iyi kodlanmış
bir programda olması gereken özelliklerdendir. Aşağıdaki örnekte
değişkenlerin tanımlanması ve değer atama işlemleri oldukça güzel
yapılmıştır.
1 |
int Elma = 2; |
2 |
|
3 |
int Armut = 3; |
4 |
|
5 |
int Toplam = Elma + Armut; |