Corel Draw Anlatımı
Merhaba arkadaşlar bu bolumde sizlerle coreldraw bilgilemizi
paylaşmayı hedefliyoruz. oncelikle coreldraw gibi bir programı
ogrenmek için nedenlerinizin olması gerektigini bilmelisiniz.
nedir bu gerekçeler.? coreldraw programının geniş bir çalışma
yelpazesine hitap etttigini bilmeliyiz. bu çalışma grupları
şoyledir. tekstil, mimarlik, muhendislik, reklam, grafik
tasarım, basın yayın, dizgicilik v.b. daha bir çok meslek
grubuna hitap ederken internet ortamınada bir çok yarar
getirdigini sizlerde anlatımlarımız ilerledikçe daha iyi
anlayacaksınız.
oncelikle eger bir image (pixel) tabanlı bir program
kullanıyorsanız. (photoshop, paintshop v.b.) veya flash
animasyon programları kullanıyorsanız. vektorel tabanlı bir
programa her an ihtiyac duyabilirsiniz. neden ihtiyacımız olsun?
derseniz soyle derim. temel şekillerden olan kare, daire, elips
gibi şekillere image tabanlı bir programda yeniden kendi
istegimize gore şekillendirebilmek ve yeni bir hal almasını
saglamak için başka temel şekilerin kullanım şekillerini
degiştirerek(crop mantıgı v.b.) verebiliriz. ancak vektorel
tabanlı bir programda buna ihtiyac duyulmaz direk seçim araçları
kullanılarak yeni bir şekil elde edbiliriz. bu nedenle yeni bir
logo ihtiyacı duydugumuzda en çok temel şekilleri kullandıgımızı
sizlerde fark edeceksiniz.
şimdi burdaki anlatım
programı hakkında biraz bilgi vermek istiyorum. öncelikle
burdaki arkadaşların hiç vektorel bir program kullanmadıklarını
var sayarak, en temelden anlatımlara başlayacagız. bunun için
oncelikle coreldraw nedir? çalışma mantıgı? gibi konuların
uzerinde elimden geldigince detaylı ve uzun durmaya çalışacagım.
ve bunların çogu yazılardan oluşacagından umarım sıkılmazsınız.
coreldraw'ı tanıdıktan sonra araç tanıtımlarına geçecegiz. ve bu
tanıtımlardan sonra resimli anlatımlara geçerek mantıgını daha
iyi kavramaya çalışcagız. ve videolu anlatımlarla bu anlatım
surecini en uste çıkaracagız. en son olarak soru cevap tarzında
ogrendiklerimizi paylaşacak ve pekiştirecegiz.
şimdi giriş için
aşagıda vermiş oldugumuz konu başlıkları mevcut. bu konu
başlıklarını daha da çogaltabiliriz fakat giriş için bunları
yeterli goruyoruz. ilerleyen aşamalarda aslında bu başlıkların
az bile geldigini ve coreldraw'ın ne kadar geniş bir yelpazeye
sahip oldugunu hep birlikte gorecegiz.
Corel Draw Nedir?
Vektor nedir.?
Çalışma mantığı
Corel Draw komutları
Araçlar
Araçların kullanımı
Seçim araçları
çizim araçları
Düzenleme
Hizalama
Boyama araçları
Temel kavramlar
Temel işlemler
Temel grafik bilgiler
Corel Draw menü terimleri
Renkler ve tanımları.
CorelDraw nedir?
Coreldraw vektorel
nesne tanımlı bir grafik programıdır. her istediginiz nesneyi
(kare, daire, elips, yıldız, yada bir fotografı v.b.)
istediginiz boyuta getirmenize olanak saglayan ve windows95 e
geçişle ortaya çıkan çok amaçli tasarım programıdır. bu geçişten
once Banner adında bir program olarak bilinir.
coreldrawdaki vektor
anlayışı şu şekildedir. bir duzlem uzerinde noktalama ve ya
dogrulardan oluşan şekillerin koordinat sistematigi ile kodlanıp
bu kodlamalardan çıkan nesne veya nesne toplulugunu çeşitli
formatlara çevirerek bizlere geniş bir çalışma alanı saglayan
mantıktır. biraz daha açmak gerekirse; coreldrawdaki vektor
mantıgını iki şeyle daha kıyaslayabiliriz. 3D grafiklerde bir
nesnin uzay boşlugundaki kapladıgı alan ve bu alandaki farklı
bakış açılarından bakılarak gorunmesini saglayan bir mantık
varken diger ikicisi ise image(pixel) yani tonlu çizimlerde (fotograflar,
jpg, gif, tiff formatları) bir duzlem uzerindeki kareleme
mantıgı hakimdir. yani nasıl bir cetvelin en küçük birimi cm
veya mm ise image da en küçük birimleri pikseldir. Tek nokta ve
tek renktirler. Elimizde 150'ye 200 piksel boyutlarında bir
resim varsa, o resimde toplam 150x 200= 30000 piksel bulunuyor
demektir. Ekran çözünürlüklerinde de 800x 600, 1024x 768 gibi
terimlerin kullanılması da bu sebeptendir.coreldraw yaptıgımız
bu iki tanımdan bagımsız olarak tamamiyle bir duzlem uzerindeki
noktalamalar ve dogrulamalardan ortaya çıkan bir çalışma
alanıdır.
Coreldraw çalışma
mantıgını anlamak kavramak için çok az geometri bilgisi ve biraz
da matematik bilgisi olması yeterli olur sanırım. oncelikle
yapılacak olan çalışma hakkında bazı gerekli olan temel
geometrik şekillerin duşunule bilmesi ve bunların
hesaplanabilmesi gerektigini duşunuyorum. geometrideki
dairelerin tanımı şoyledir ve bu tanım coreldrawda da aynı
şekilde dir. sonsuz adet noktadan oluşan çemberlere daire denir.
yada geometirideki bir karenin tanımını yapmak gerekirse dort
kenarı bir birine eşit olan ve dort noktadan oluşan duzlemlere
kare denir. coreldrawda da mantık ayındır ve çalışılacak olan
şekillerin hepsi geometirk şekilleri kullanılarak elde
edilmesinden kaynaklanan bir "dogru", "duzlem" ve "koordinat"
mantıgı hakimdir.
ornek verecek olursak
yukada da bahs ettigimiz gibi vektorlere belirli şekiller
vererek bu şekillerin bir biri ile olan kombinasyonlarının
kullanımından ibarettir. ve bu kombinasyonların degişik
formatlara çevirilerek elde edilen çalışmaların baskı, kalip, ve
şablonların oluşumunu saglayan bir program mantıgıdır.
|