Üye Kayıt Üye Giriş

Çizim ve Çember


Çizim ve Çember

 

Şimdi aynı çizimi kenar radiuslarını 50 mm olarak çizdirelim ;
Command : rec
enter Chamfer/Elevation/Fillet/Thickness/Width/< First corner >: f enter
Fillet radius for rectangles : 50 enter
Chamfer/Elevation/Fillet/Thickness/Width/< First corner > : 0,0 enter
Other corner : 500,500 enter
Command :
 


 

"Önemli uyarı : AutoCAD ile çalışırken koordinatlar arası "," , sayıların ondalık değerlerini belirtirken ise "." kullanmalısınız " Ör: (x,y)=55.5,63.2 burada x=55.5 ve y=63.2
Not : Eğer komut satırında program sizden komut bekliyor iken enter tuşuna basarsanız en son kullanmış olduğunuz komutu seçmiş olursunuz. (Hızlı çizim yapma açısından bir bilgi)

Eğer dörtgen çiziminde ilk köşeyi , nesneyi sonradan taşımak ya da kopyalamak amaçlı çizdiğiniz için , rastgele bir nokta seçtiyseniz Other corner : satırında x ve y değerlerini @x,y şeklinde belirtirseniz belirttiğiniz ilk noktadan itibaren x,y boyutlarında bir dörtgen elde edebilirsiniz. Örnek verecek olusak ;

Command : rec
Chamfer/Elevation/Fillet/Thickness/Width/< First corner >: ---->bu
                                                koordinatları işaretçinizle
                                                rastgele seçtininiz ve
                                                bilmiyorsunuz.
Other corner : @500,500
Command :

"@" işareti ile program ilk noktayı 0,0 kabul eder ve belirttiğiniz noktadan , 500x500 (mm) boyutunda dörtgeninizi çizmiş olursunuz.

ÇEMBER ÇİZME (Circle)
Bu komut da ikon olarak verilebileceği gibi komut satırına "c" yazılarak da verilebilir. Bu komut verildiğinde karşınıza şu soru çıkar ;
CIRCLE 3P/2P/TTR/< Center point > :
Bu satırda size çizeceğiniz çemberin merkez noktasının koordinatları sorulmakta. Bu değeri yine ya herhangi bir raferans noktası olarak işaretçinizle seçebilir , daha sonra taşımak ya da kopyalamak üzere rastgele bir nokta seçebilir ya da komut satırından x,y şeklinde verebilirsiniz. Daha sonra karşınıza şu satır çıkar ;
CIRCLE 3P/2P/TTR/< Center point > : Diameter/< Radius >< bir değer > :
Burada önünüze gelen sayı değeri , son çemberinizi çizerken vermiş olduğunuz değerdir ve bu değer varsayılan olarak radius (yarıçap) değeridir. Eğer değer vermeden enter a basarsanız çemberinizin yarıçapı o değer olarak belirlenir ya da yeni bir değer girebilirsiniz. Bu satırda değer yerine "d" yazarsanız bu sefer değeri diameter(çap) olarak verebilirsiniz ve tabi bu değer için de karşınıza varsayılan bir sayı değeri çıkacaktır "bu da doğal olarak radiusta belirtilen değerin iki katı olacaktır."

Not :2p , 3p , ttr(tangent-tangent-radius) özellikleri , belirtilen 2 ya da 3 nokta arasında veya ttr belirterek "çemberin belirtilen iki çizgiye teğet ve girilen yarıçapta" olmasını sağlayan özelliklerdir.

NESNE SİLME (Erase)
Bu komut da ikon olarak verilebileceği gibi komut satırına "e" yazılarak da verilebilir. Bu komut verildiğinde karşınıza şu yazı çıkar ;
Select objets :
Silmek istediğiniz nesneleri seçtikçe , 1 found , 2 found .... , şeklinde devam eder ve seçilen nesneler kesikli çizgi ile diğerlerinden ayrılır , ta ki enter tuşuna basana kadar. Enter tuşuna basmanızla birlikte seçmiş olduğunuz tüm nesneler silinir. Bu aşamada size ters ve düz taramadan bahsetmek istiyorum ;
AutoCAD de nesne seçmenin üç yolu vardır ;
1- Nesneyi doğrudan seçme :Nesnenin herhangi bir bölgesine tıklayarak seçilir.
2- Düz tarama : İşaretçinizi bir noktada sol tıklayarak , tuşu bırakmadan , sağa doğru yapılan tarama (Bu tarama türünde tarama çerçevesi düz çizgiden oluşur ve sadece tarama çerçevesinin tamamen içinde kalan nesneler seçilir.)
3- Ters tarama : İşaretçinizi bir noktada sol tıklayarak , sola doğru yapılan tarama (Bu tarama türünde tarama çerçevesi kesik çizgilerden oluşur ve tarama çizgilerinin temas ettiği tüm nesneler seçilir.)
Örnek olarak aşağıdaki şekilleri inceleyin ;
 


Düz tarama , Çizgi seçilmez

Düz tarama , Çizgi seçilir

Ters tarama , Çizgi seçilir

 

Eğer çizim alanınızın tamamını silmek istiyorsanız : Select objects : satırında "all" yazar iseniz tüm nesneleri seçer ve size kaç nesne bulduğunu yazar bunu müteakip enter yaparsanız çizim alanınız temizlenmiş olur.
Command : e
Select objects: all
Select objects :63 found
Command :

BURAYA KADAR OLAN KISIM İÇİN ÇALIŞMA SORUSU

Bilgisayar Dershanesi Ders Sahibi;
Bilgisayar Dershanesi

Yorumlar

Yorum Yapabilmek İçin Üye Girişi Yapmanız Gerekmektedir.

ETİKETLER

x