Evet arkadaşlar...Yavaş yavaş programı tanımaya başlayalım artık...
Programda bulunan bütün düğmeleri bir seferde öğrenmek mümkün değil...Diğerlerini zamanladeneyerek öğreneceksiniz....
Öncelikle şunu söylemeliyim ki ben 3ds max 8 kullanıyorum.Haliyle ona göre anlatacağım.Diğer versiyonlarını hiç kullanmadım.Düğmeler değişik olabilir...
Hemen hemen her programda bulunan ileri ve geri düğmeleri...Programda yapmış olduğunuz bir hatayı düzeltmek üzere geri almanızı sağlar...1 den fazla geri alabilirsiniz....
Link:Programda ayrı olan parçaları bağlamakta kullanılır.Örneğin kolu gövdeye bağlamak...
Unlink:Yapılan bağlantıları iptal etmek için kullanılır...
Bind to Space Warp:Programda oluşturduğunuz tanecik sistemlerini (yağmurkar vs.) değişik etkilere (rüzgar vs.) bu düğmeyle bağlayabilirsiniz...
1:Seçme aracı....Oluşturduğunuz objeleri seçmenizi sağlar...
2:Seçim listesi...(H) Kalabalık sahnelerde istediğiniz objeyi kolayca seçmenizi sağlar...
3:Seçim Eğrisi...(Q) Bu araç üzerinde fareyi basılı tutarsanız değişik seçim araçları çıkar...
4:Seçim Sınırı....Cismin bir parçasını seçince tümünü seçmeye imkan verir.
W:Hareket...(W) Objeleri x ve y eksenleri üzerinde (sağ-solaşağı-yukarı)hareket ettirmenizi sağlar....
E: Döndürme...(E) Seçtiğiniz objeleri xy ve z eksenlerinde döndürebilmenizi sağlar....
Rüyültme/Küçültme...(R) Açıklamaya grk yok
Yönlendirme düğmelerine sağ tıklarsanız nesnenin konumunu ve açısını sayı girerek ayarlamanızı sağlayan bir pencere ile karşılaşırsınız.
Yukarıdaki düğmeler sağ tarafa kadar dvm ediyor.Görünmeyen diğer düğmeleri görebilmeniz için fare imleci el şekline geldiğinde farenin sol tuşunu basılı tutarak sola sürükleyin....
M:Metarial editör...(M) Kaplama resimleri ve desen/renk işlemlerini gerçekleştirmenizi sağlar...Nasıl kullanılması gerektiğini derslerimiz başlayınca anlayacaksınız....
F10:Render dialog....(F10) Render işlemi öncesinde ayar dialog penceresini çağırır...
F9:Quick Render....(F9) Hiçbir ayar yapmadan render işlemini başlatır...İlerleyen derslerimizde ne işe yaradığını anlayacaksınız...
En sağda bulunan bu menü birçok düğme bulunduruyor...
1:Create Menüsü...Yeni nesne oluşturmak için kullanacağınız ilk nokta...
2:Modify....Nesneler üzerinde değişiklikleri buradan yapacağız....
3:Hierarchy....Cisimlerin konum özellikleri ve birbiri ile bağlantı durumları gibi ayarlar bu kısımdadır...
4: Motion: Eğer cisme haraket ve animasyon özelliği verilmiş ise bu kısımda görebiliriz. Ayrıca bu kısımdan character Studio ve Kemik sistemleri ile ilgili ayarlar da yapılmaktadır.....(İlerleyen derslerimizde anlayacaksınız.....)
5: Display: Nesnelerin Görünüm özellikleri buradan ayarlanır. Nesneleri gizlemek veya dondurmak için bu kısım kullanılır....
6: Utilities :Birçok özel araç bu kısımdadır Özellikle Reactör ile dinamik animasyonlarla ilgili sistemler bu kısımdadır....
Create menüsünün alt kategorileri.....
1: Geometry: Üç boyutlu nesneler birleşik nesneler ve tanecik sistemleri bu kısımdan oluşturulur.....
2. iki boyutlu nesneler. Çizgiler eğriler bu kısımdan oluşturulur....
3. Işıklar: Her çeşit ışıklandırma için bu kısım kullanılır....
4. Kamera: Kamera oluşturma menüsü...
5. Helpers: Çeşitli yardımcı araçlar bu kısımdadır...
6: Space Warps: Çeşitli kuvvetler yansıtıcılar bu bölümdedir.Bunlar dinamik animasyonlar ve tanecik sitemleri ile kullanılmaktadır....
7: Systems: Özel sistemler buradadır özellikle kemik sistemi (bones) ve karakter animasyonları için kullanılan biped bu kısımdadır....
Sağ alt köşedeki düğmeler ile pencere görünümleri ayarlanır...
1: Büyüteç/Zoom: Tek bir görünüm penceresinde büyütme yapar.Cisim büyümez sadece daha yakından bakmış olursunuz.....
2: Zoom All: Tüm görünüm pencerelerinde büyütme yapar....
3: Zoom Extens: Seçili cismi pencerede ortalar.....
4:Zoom Extens All: Seçili cismi tüm pencerelerde ortalar....
5: Region Zoom: Büyütülecek noktayı seçme imkanı verir.....
6: Pan: Görünüm penceresini kaydırmaya yarar....
7: Arc Rotate: Cisme farklı açılardan bakmanızı sağlar.Cisim dönmezsiz farklı noktadan bakmış olursunuz.....
8: Min/Max toggle: Seçili pencerenin ekranı kaplamasını sağlar.....
Yaptığınız animasyonları bu bölümde izleyebilirsiniz....Boşluğa görmek istediğiniz animasyon zamanını yazabilirsiniz....
Animasyon yaparken kullanılır...Nasıl kullanılması gerektiğini açıklayacağım....
Programda 4 ana pencere vardır...Bunlar; topleftfront ve perspektif pencereleridir...
Top penceresi ile oluşturduğunuz her şeyin üstten görünüşünü izlersinizdüzenlersiniz...
Left penceresi ile oluşturduğunuz objelerin soldan görünüşünü izlersinizdüzenlersiniz....
Front penceresi ile oluşturduğunuz objelerin önden görünşünü izlersinizdüzenlersiniz...
Perspective penceresi ile oluşturduğunuz objelerin 3 boyutlu görüntüsünü izlersinizdüzenlersiniz....
Programda çok fazla komut olduğu için bazı komutları göremezsiniz...Bunları siz ortaya çıkarmalısınız.Örneğin yandaki şekildeki 3 boyutlu cisim oluşturma menüsünde iken sağ taraftaki ok işaretine tıklayın.Yapabileceğiniz birçok hazır nesne ve tanecik sistemleri burada gizlidir.