Silverlight 3 | OpenFileDialog Kullanımı
Silverlight 3 ile open file dialog kullanımını bu derste ele alalım.
Silverlight 2 ile hemen hemen aynı, sadece bir kaç yerde çok ufak değişiklikler içeriyor.
Öncelikle filedialog penceresini açtırabilmemiz için bir butonun click event'ına yazmamız lazım.
public MainPage() { InitializeComponent(); btn1.Click += new RoutedEventHandler(btn1_Click); } void btn1_Click(object sender, RoutedEventArgs e) { OpenFileDialog op = new OpenFileDialog(); op.Filter = "Jpg Dosyaları|*.jpg|Bitmap Dosyaları|*.bmp|Png Dosyaları|*.png|Gif Dosyaları|*.gif|Tüm Dosyalar|*.*"; op.Multiselect = false; op.ShowDialog(); if (op.File!=null) { Stream str = op.File.OpenRead(); BitmapImage btmimg = new BitmapImage(); btmimg.SetSource(str); resim.Source = btmimg; } }
Şimdi kodumuzu inceleyelim.
Bunu ekrana getirmeden önce filter özelliğini sadece istediğimiz uzantıdaki resim dosyalaranı göstermesi için ayarladık. Ve multiselect false yaparak aynı anda sadece 1 dosya seçilebileceğini belirttik. Ve dialogumuzu show() diyerek ekrana getirdik. Esas mesele bundan sonra, hemen arkasından bir dosyanın seçilip seçilmediğini anlamak için bir if cümeciği koyduk ve seçilen dosya null değilse, yani bir seçilme işlemi yapılmışsa seçilen dosyayı açıyoruz. yeni bir bitmap resmi oluşturuyoruz, ve seçilen dosyayı bu bitmap resminin içine yüklüyoruz,. En sonunda da image nesnemizin source özelliğine bu oluşturduğumuz bitmapı veriyoruz.