Case of yapısı genelde menü veya kullanıcı etkileşimli şeylerde kullanılan şeylerdir böyle değilse bile ben sadece bu amaçlar için kullanıyorum...
Öncelikle küçük bir uygulama yapalım...
uses crt;
var
a,b,s:integer;
c:real;
begin
clrscr;
write('Birinci sayıyı giriniz...'); Readln(a); //1. sayıyı istedik ve bunu a değişkenine atadık...
clrscr;
write('İkinci sayıyı giriniz...'); Readln(b);//2.sayıyı istedik ve bunu b değişkenine atadık...
clrscr;
write('Yapmak istediginiz işlem nedir [1]=toplama [2]=Çıkarma [3]=Çarpma [4]=Bölme '); Readln(s);//Aldıgımız sayıları neyapamacagımızı sorduk ve sonucu s değişkenine atadık...
clrscr;
case s of
'1'://s değişkeni 1e eşitse(burda küçük bir hata olabilir hata çıkarsa tırnakları kaldırın)
begin//başla
c:=a+b;//a ve b yi topla ve c değişkenine aktar
end;//bitir
'2'://s değişkeni 2ye eşitse(burda küçük bir hata olabilir hata çıkarsa tırnakları kaldırın)
begin//başla
c:=a-b;//a ve b yi çıkartıp ve c değişkenine aktar
end;//bitir
'3'://s değişkeni 3e eşitse(burda küçük bir hata olabilir hata çıkarsa tırnakları kaldırın)
begin//başla
c:=a*b;//a ve b yi çarp ve c değişkenine aktar
end;//bitir
'4'://s değişkeni 4e eşitse(burda küçük bir hata olabilir hata çıkarsa tırnakları kaldırın)
begin//başla
c:=a/b;//a ve b yi böl ve c değişkenine aklar
end;//bitir
end;//case of u bitir
clrscr;
write('sunuc : ',c);//sonucumuzu yani c değişkenini ekrana yazdırdık
readln;
end.
Programı koplaya yapıştır yaptıktan sonra çalışmaz ise arkamdan sövmeyin çünkü deneme fırsatım olmadı ama çalışan ve işe yarayan birşey isterseniz kodlar kısmına case of yapısıyla ilgili bir örnek yazıcam ordan daha rahat bakarsınız çok enlenceli bir yapıdır tavsiye ederim mesela oyun yapabilirsiniz yılan oyunu gibi sola basılınca sola bir yukarı basılınca yukarı git gibi işimizi kolaylaştıran bir yapı kendinizi geliştirdikçe daha güzel şeyler yapacagınıza eminim inşallah işinize yaramıştır...
Her türlü soru ve sorunlarınız için mesaj atabilir veya bana e-mail adresimden ulaşabilirsiniz...