Timer :
Belirli zamanlarda belirli işlemleri yapmak için kullanılan bir kontroldur.
10 dakikada bir alarm vermek
Her saat basında pc kapansın
Elektronik sınavlarda sayaç vazifesi
Özellikleri :
Interval :Zaman tipinde sizden değer bekler. Milisaniye cinsinden değer vermek zorundasınız. 1000 yazarsınız 1 saniyede bir çalışacak demektedir.
Enabled : true yada false diye değer bekler. true olması timerin çalışması false olması durması anlamına gelir.
Tick : Belirtilen zaman geldiğinde hangi kodlar çalışacak onlar buraya yazılır.
private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e) { //timer1 in tick iventine timer nesnesine çift tıklayarak giriyoruz.. //her 1 saniyede bir calısacak olan kodlar burada yer alır.. //Benim sizden istediğim assagidaki kodları kendinize göre herhangi bir yerde göstermeniz //örneğin: this.Text=DateTime.Now.ToString(); DateTime.Now.ToString(); DateTime.Now.ToShortTimeString(); DateTime.Now.ToShortDateString(); DateTime.Now.ToLongDateString(); DateTime.Now.ToLongTimeString(); } |
Gelelim timer'ı nasıl aktif edeceğimize:
timer1.Enabled = true; // bu kod timerı açıcaktır.. timer1.Enabled = false; // bu kod timeri kapatacaktır.. |
Sırada timer hangi zaman aralıklarıyla çalışacak bunu ayarlamayı öğrenelim.
timer1.Interval = 1000; |
1000 gördüğümüz yere değerimizi yazıyoruz bizden haliyle rakamsal bir ifade ister.
1000 demek timer' in 1 saniyede bir çalışacağı anlamına gelir.
100 demek timer' in 1/10 sn de çalışacağı anlamına gelir yani saniyenin 10' da 1' inde.
diğer değerleri siz hesaplarsınız arkadaşlar.
Bazen timer in kapalımı açıkçı olup olmadığını bilemeyiz veya unutmuşuzdur :) yanlış bir hareket programı patlatır arkadaşlar. Düşünsenize timer açıkken timer'i tekrar açmaya çalışıyorsunuz, mantıksız o yüzden if kosul bloğumuzla bunu kontrol edicez.
Aşağıdaki kodumuzu bir butonun altına veya herhangi bir yere yazabilirsiniz timer çalışıyorsa kapat , kapalıysa aç !!
if (timer1.Enabled == true) { timer1.Enabled = false; } else { timer1.Enabled = true; } |
Diğer derslerimizi incelerseniz if else koşul ifadelerini detaylı bir biçimde görürsünüz...
Sahip olduğumuz zamana değer ekleme.
DateTime.Now.AddSeconds(1); |
Şimdiki zamanı bir değişkende yakalama.
DateTime yakalanan = DateTime.Now; |
Her bir saniyede bir labelin degeri 2 ser 2 ser artacaktır. 20 ye ulaştığımız anda saymayı kesmelisiniz ve ekranda booom diye mesaj gösterin..
protected void Page_Load(object sender, EventArgs e) {
//formumuza 1 label ve 1 timer atıyoruz.. timer1.Enabled = true;// timer'imizi açtık } private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e) { //kim artacak int artacak = int.Parse(label1.Text); //kim soruna cevap verdikten sonra arttırma işlemini yapalım artacak = artacak + 2; //arttırma işleminden sonra arttırma olayını label' imizde gösterelim... label1.Text = artacak.ToString(); //daha sonra 20 ye geldiğinde ekranda boom diye bir yazı gösterelim dedik ve bunu yine if-else kontroluyle gerçeklestiriceğiz.. //20ye ulastımı acaba if (label1.Text == "20") { //label'ın üstündeki rakam 20 oldugu anda timer'in calısmasının bir anlamı yok ve kapatıyoruz.. timer1.Enabled = false; //hemen ardından 20 ye geldiğine göre ekranda artık boom yazısını çıkartmanın vakti geldi.. MessageBox.Show("booooomm"); } } |
Neler Öğrendik:
**Timer özellikleri
**Timer'i güvenli bir şekilde aktifleştirme ve kapatma işlemi.
**Timer'in zamanlandırıcısı.
**Değişkende zamanları yakalama.
**Timeri bir projede nasıl kullanırız.