CorelDraw Anlatımı
Merhaba arkadaşlar bu bolumde sizlerle coreldraw bilgilemizi paylaşmayı hedefliyoruz. oncelikle coreldraw gibi bir programı ogrenmek için nedenlerinizin olması gerektigini bilmelisiniz. nedir bu gerekçeler.? coreldraw programının geniş bir çalışma yelpazesine hitap etttigini bilmeliyiz. bu çalışma grupları şoyledir. tekstil, mimarlik, muhendislik, reklam, grafik tasarım, basın yayın, dizgicilik v.b. daha bir çok meslek grubuna hitap ederken internet ortamınada bir çok yarar getirdigini sizlerde anlatımlarımız ilerledikçe daha iyi anlayacaksınız.
oncelikle eger bir image (pixel) tabanlı bir program kullanıyorsanız. (photoshop, paintshop v.b.) veya flash animasyon programları kullanıyorsanız. vektorel tabanlı bir programa her an ihtiyac duyabilirsiniz. neden ihtiyacımız olsun? derseniz soyle derim. temel şekillerden olan kare, daire, elips gibi şekillere image tabanlı bir programda yeniden kendi istegimize gore şekillendirebilmek ve yeni bir hal almasını saglamak için başka temel şekilerin kullanım şekillerini degiştirerek(crop mantıgı v.b.) verebiliriz. ancak vektorel tabanlı bir programda buna ihtiyac duyulmaz direk seçim araçları kullanılarak yeni bir şekil elde edbiliriz. bu nedenle yeni bir logo ihtiyacı duydugumuzda en çok temel şekilleri kullandıgımızı sizlerde fark edeceksiniz.
şimdi burdaki anlatım programı hakkında biraz bilgi vermek istiyorum. öncelikle burdaki arkadaşların hiç vektorel bir program kullanmadıklarını var sayarak, en temelden anlatımlara başlayacagız. bunun için oncelikle coreldraw nedir? çalışma mantıgı? gibi konuların uzerinde elimden geldigince detaylı ve uzun durmaya çalışacagım. ve bunların çogu yazılardan oluşacagından umarım sıkılmazsınız. coreldraw'ı tanıdıktan sonra araç tanıtımlarına geçecegiz. ve bu tanıtımlardan sonra resimli anlatımlara geçerek mantıgını daha iyi kavramaya çalışcagız. ve videolu anlatımlarla bu anlatım surecini en uste çıkaracagız. en son olarak soru cevap tarzında ogrendiklerimizi paylaşacak ve pekiştirecegiz.
şimdi giriş için aşagıda vermiş oldugumuz konu başlıkları mevcut. bu konu başlıklarını daha da çogaltabiliriz fakat giriş için bunları yeterli goruyoruz. ilerleyen aşamalarda aslında bu başlıkların az bile geldigini ve coreldraw'ın ne kadar geniş bir yelpazeye sahip oldugunu hep birlikte gorecegiz.
Corel Draw Nedir?
Vektor nedir.?
Çalışma mantığı
Corel Draw komutları
Araçlar
Araçların kullanımı
Seçim araçları
çizim araçları
Düzenleme
Hizalama
Boyama araçları
Temel kavramlar
Temel işlemler
Temel grafik bilgiler
Corel Draw menü terimleri
Renkler ve tanımları.
CorelDraw nedir?
Coreldraw vektorel nesne tanımlı bir grafik programıdır. her istediginiz nesneyi (kare, daire, elips, yıldız, yada bir fotografı v.b.) istediginiz boyuta getirmenize olanak saglayan ve windows95 e geçişle ortaya çıkan çok amaçli tasarım programıdır. bu geçişten once Banner adında bir program olarak bilinir.
Vektor nedir.?
coreldrawdaki vektor anlayışı şu şekildedir. bir duzlem uzerinde noktalama ve ya dogrulardan oluşan şekillerin koordinat sistematigi ile kodlanıp bu kodlamalardan çıkan nesne veya nesne toplulugunu çeşitli formatlara çevirerek bizlere geniş bir çalışma alanı saglayan mantıktır. biraz daha açmak gerekirse; coreldrawdaki vektor mantıgını iki şeyle daha kıyaslayabiliriz. 3D grafiklerde bir nesnin uzay boşlugundaki kapladıgı alan ve bu alandaki farklı bakış açılarından bakılarak gorunmesini saglayan bir mantık varken diger ikicisi ise image(pixel) yani tonlu çizimlerde (fotograflar, jpg, gif, tiff formatları) bir duzlem uzerindeki kareleme mantıgı hakimdir. yani nasıl bir cetvelin en küçük birimi cm veya mm ise image da en küçük birimleri pikseldir. Tek nokta ve tek renktirler. Elimizde 150'ye 200 piksel boyutlarında bir resim varsa, o resimde toplam 150x 200= 30000 piksel bulunuyor demektir. Ekran çözünürlüklerinde de 800x 600, 1024x 768 gibi terimlerin kullanılması da bu sebeptendir.coreldraw yaptıgımız bu iki tanımdan bagımsız olarak tamamiyle bir duzlem uzerindeki noktalamalar ve dogrulamalardan ortaya çıkan bir çalışma alanıdır.
Çalişma Mantigi
Coreldraw çalışma mantıgını anlamak kavramak için çok az geometri bilgisi ve biraz da matematik bilgisi olması yeterli olur sanırım. oncelikle yapılacak olan çalışma hakkında bazı gerekli olan temel geometrik şekillerin duşunule bilmesi ve bunların hesaplanabilmesi gerektigini duşunuyorum. geometrideki dairelerin tanımı şoyledir ve bu tanım coreldrawda da aynı şekilde dir. sonsuz adet noktadan oluşan çemberlere daire denir. yada geometirideki bir karenin tanımını yapmak gerekirse dort kenarı bir birine eşit olan ve dort noktadan oluşan duzlemlere kare denir. coreldrawda da mantık ayındır ve çalışılacak olan şekillerin hepsi geometirk şekilleri kullanılarak elde edilmesinden kaynaklanan bir "dogru", "duzlem" ve "koordinat" mantıgı hakimdir.
ornek verecek olursak yukada da bahs ettigimiz gibi vektorlere belirli şekiller vererek bu şekillerin bir biri ile olan kombinasyonlarının kullanımından ibarettir. ve bu kombinasyonların degişik formatlara çevirilerek elde edilen çalışmaların baskı, kalip, ve şablonların oluşumunu saglayan bir program mantıgıdır.