C Fonksiyonlar
FONKSİYONLAR C 'nin fonksiyonlardan oluştuğunu öğrenmiştik. Şimdide program içerisinde nasıl çağrıldıklarını göreceğiz.C 'de fonksiyon tanımlamak çok kolaydır.Aslında , biz foksiyonları kullanıp duruyorduk ,örneğin kullandığımız printf komutu ,bir fonksiyondur.Printf fonksiyonu , derleyici ile gelen fonksiyon kütüphanesinin bir parçasıdır.C 'de herhangi bir fonksiyonu çağırdığımızda ,ismi parantez ve şayet varsa bu fonksiyona gönderilmesi istenen değerler yazılır.Programın çalışması bu satıra gelince , belirtilen fonksiyona atlanır ve buradaki işlemler yapılır.Bitince , program geri döner , ve ana programdan kaldığı yerden işleme devam eder.
# include "stdio.h" # include "stdio.h" main( ){ main( ){ fonk1( ) printf("C"); printf ("programlama"); fonk1( ); fonk2( ) printf("Siz !"); printf ("Siz !"); } } fonk1( ){ fonk1( ){ printf("Bilgisayar"); fonk2( ) } printf("Dili ve"); fonk2( ) }fonk2( ){ { printf("Programlama"); printf("Dilleri ve"); } }
# include "stdio.h" # include "ctype.h" main( ) { char d1; d1=toupper('f '); printf("%c",d1); }
TOUPPER : Toupper fonksiyonu küçük harfi ,büyük harfe çevirir. Bu fonksiyon "ctype.h" kütüphanesini kullanır.
#include "stdio.h" #include "stdio.h" main( ) main( ) { { int d1; printf("Bilgisayar"); d1=fonk1(); fonk1( ) printf("%d",d1); }fonk1( ){ } printf("Yazıcı"); fonk1( ){ return; return 27; printf("Disket"); } }
RETURN : Return fonksiyonu, fonksiyondaki sayıyı başka bir fonksiyondaki değişkene atama yapar, tek başına kullanılırsa işlemi keserek ana fonksiyona döner. Bir fonksiyonun verdiği değeri mutlaka bir yere atamamız gerekmez.
#include "stdio.h" main( ) { int d1; d1=fonk1( ); printf("işlemin sonucu : %d ",d1); } fonk1( ) { int d1; printf(" (3x+22) ifadesi için değerini giriniz : "); scanf("%d", &d1); return 3*d1+2; } C Dilinde Argüman ve Parametreler
#include "stdio.h" main( ) { int d1; d1=fonk1(2,4); /* 2 ve 4 argüman */ printf("%d",d1); } fonk1(int d1,intd2) /*int d1ve int d2 parametredir */ } return d1*d2; }
Programdaki 2 ve 4 argümanları , int d1 ve int d2 parametrelerine aktarılır. Bir parametreye aktarılan argüman , bir değişkende olabilir.
#include "stdio.h" #include "stdio.h" main( ){ main( ){ int d1,d2,d3; int d1,d2,d3; d1=7; d1=fonk1(2,5); d2=8; d2=fonk1(d1,11); d3=fonk1(d1,d2); d3=fonk1(d2,17); printf("%d",d3); printf("%d",d3); } } fonk1(int d1,int d2); fonk1(int d1,int d2); { } return d1*d2; return d1+d2; } }
GETCHAR( ) : Klavyeden girilen tek bir karakteri okur.Bu komut stdio.h kütüphanesini kullanır. Girilen karakterden sonra ENTER 'E basılır.
#include "stdio.h" main( ) { char d1; printf("Bir karakter giriniz :"); d1=getchar(); printf("%c",d1); }
Bu komut enter tuşuna basılana kadar girilen karakterleri okur ancak siz ikinci bir getchar( ) kullanırsanız , ikinci karakteri direk alır. GETCHE( ) : Klavye eden bir karakter okur ve conio.h dosyasını kullanır.Bu fonksiyonun getche( ) 'den farkı ENTER 'E basılmasını beklemez.
#include "stdio.h" #include "conio.h" main( ) { char d1; printf("Bir karakter giriniz :"); d1=getche( ); printf("%c",d1); }
GETCH( ) : Klavyeden tek bir karakter okur ve girilen değeri ekrana yazmaz.Conio.h dosyasını kullanır.
#include"stdio.h" # include "stdio.h" #include "conio.h" main( ) main( ) { { char d1; char d1; printf("bir karakter giriniz :"); printf("Bir karakter giriniz :"); d1=getch(); d1=getch(); printf("%c",d1); printf("Girdiğiniz karakter :%c",d1); } printf("ASCII Kodu : %d",d1); }
C 'de doğru olan sonuçlar '1' ile yanlış olan sonuçlar '0' ile sembolize edilir.
|